11 Φεβρουαρίου 2018

"Ο τεκετζής" - αυτοσχεδιασμός

Σε προηγούμενη ανάρτηση έχω ασχοληθεί με το τραγούδι Ο τεκετζής (1934), του Σπύρου Περιστέρη. Εδώ συμπληρώνω τα προηγούμενα με την παρτιτούρα από το αυτοσχεδιαστικό μέρος που εκτελεί ο Περιστέρης στην κιθάρα.

Αμέσως παρακάτω μπορείτε να ακούσετε το μέρος αυτό στην αυθεντική ηχογράφηση.

In a previous post we concerned ourselves with the song O teketzis (1934), by Spiros Peristeris. In this post I fill in the forementioned post with the music sheet of the improvisational part performed by Peristeris on guitar.

Right below you can hear this part in the original recording.

Υλικό Material

Σημειώνω ότι στην παρτιτούρα συμπεριέλαβα δύο κενά μέτρα στην αρχή κάθως και το μέρος της εισαγωγής στο τέλος, με σκοπό να δοθεί η αίσθηση της συνέχειας.

Θέλω να πιστεύω ότι η μεταγραφή είναι αρκετά ακριβής, δεδομένου του εμποδίου της φτωχής ηχητικής ποιότητας της αρχικής ηχογράφησης. Διατηρώ επιφυλαξεις σχετικά με το τμήμα όπου ο Ζ. Κασιμάτης προσφωνεί τον Περιστέρη· εκεί κατέφυγα στη φαντασία μου.

Ακολουθούν η παρτιτούρα και το αντίστοιχο βίντεο εκμάθησης.

Note that in the music sheet I included two empty bars in the start as well an intro part in the end, in order to give the sense of continuity.

I'd like to believe that the transcription is quite accurate, considering the poor sound quality obstacle of the original recording. Ι have some reservations regarding the segment where the singer Z. Kasimatis addresses to Peristeris; there I employed my imagination.

Τhe music sheet as well as the video-lesson follow.





Περί εισαγωγής

About the intro

Ετοίμασα και μια παρτιτούρα με δακτυλοθεσίες για τα δύο πρώτα μέτρα της εισαγωγής, με σκοπό κάποιες επισημάνσεις: στην πρώτη ανάρτηση έχω χρησιμοποιήσει την δακτυλοθεσία #1 (η οποία είναι και η λιγότερο τεχνικά απαιτητική). Σε αυτήν την ανάρτηση χρησιμοποιώ τη δακτυλοθεσία #2.

Σχετικά με τη δακτυλοθεσία #3, νομίζω ότι η πλειοψηφία θεωρεί ότι αυτή είναι δακτυλοθεσία που χρησιμοποιεί ο Περιστέρης. Έχω την αίσθηση ότι είναι πολύ πιθανή η χρήση της δακτυλοθεσίας #2 από τον Περιστέρη. Το θέτω αυτό καθαρά για προβληματισμό, χωρίς να έχω επιχειρήματα να στηρίξω περαιτέρω αυτόν τον ισχυρισμό.

Τελειώνοντας, έκρινα σκόπιμο να συμπεριλάβω και τη δακτυλοθεσία #4, η οποία είναι υβρίδιο των #1 και #2.

I've also prepared a music sheet with some fingerings regarding the first two bars of the intro, in order to make some points: in the first post Ι use fingering #1 (which is the least technically demanding) while in this post I use fingering #2.

Regarding fingering #3, I think that the majority considers this as the fingering employed by Peristeris in the original recording. I have the feeling that fingering #2 is quite probably the one that Peristeris utilizes. I mention this just for reflection, without having any evidence or arguments to support further this claim.

Coming to an end, I included fingering #4 which is a hybrid of #1 and #2.